Kwam ik zomaar tijdens een bezoekje aan een autosite een inschrijfformulier tegen voor de Land Rover "Above and beyond" tour en me daar gelijk maar voor ingeschreven.
Meestal kom je niet vaak de mogelijkheid tegen om eens in een auto van een fabrikant te rijden op een beetje leuke en originele manier. Maar dit leek me wel leuk voor een verloren zondagochtend. Ik had me enige weken geleden ingeschreven en ontving gelijk de bevestiging. Ik moest me om half negen in de ochtend melden in Kerkdriel. Aangezien het toch een kleine driekwartier rijden is moest ik redelijk vroeg op. Ik had mijn wekker gezet op 06:45. Maar een fijne bijkomstigheid was dat dit samenviel met de 'wintertijd' dus de klok ging in de nacht een uurtje terug. Scheelt toch weer een uurtje slaap.
Nadat ik aangekomen was in Kerkdriel op het Land Rover 'Experience Centre' me direct aangemeld bij de hartelijke ontvangst. We kregen een gekleurde 'halsband' die aangaf in welke groep je zat, een paar sokken en een zeer mooie goede kwalitatieve pet. Altijd handig. Nadat de benodigde formulieren zijn ingevuld en getekend en na een bakkie koffie met een heerlijke koek worden we welkom geheten en wordt de dag een beetje uitgelegd. Ik ga met mijn groep als eerste een rondje rijden op de openbare weg. Ik ga op pad met een Discovery Sport en vermaak me prima. De auto rijd echt heel soepel, geruisloos en zeer comfortabel. Daar hou je het makkelijk een hele dag in uit. Maar dit gedeelte is niet het meest spectaculairste, ik ben meer gekomen voor het off-road gedeelte.
Na de 'testrit' komen we bij de volgende activiteit. Hierbij nemen we plaats in een Range Rover die wordt bestuurd door een instructeur. Hij neemt ons mee over diverse kunstmatige hindernissen om e.e.a. van het kunnen van de Land Rover's te demonstreren. Echt indrukwekkend. Ik kan me nog herinneren dat ik ooit, ruim 30 jaar geleden, heb meegedaan aan een selectiedag voor de "Camel Trophee". Het off-road werk en de hindernissen waren toen een stuk spannender. De techniek en electronica zorgt ervoor dat geen hindernis onneembaar is, en dat ook nog eens op een comfortabele en veilige manier.
Hierna mogen we weer zelfstandig plaatsnemen in een Land Rover en rijden over de openbare weg naar een off-road terrein. Hier mogen allemaal samen met een instructeur rijden. Eerst in een 7 jaar oude Defender en daarna in een spiksplinter nieuwe Range Rover. De Defender is spartaans, krap en hard werken. Je krijgt het er warm van. Daarna in de Range Rover, waarbij je iets andere technieken moet toepassen, komen we ook met gemak over het terrein. Alle hulpmiddelen maken het erg gemakkelijk. Maar ik ben meer van het ouderwetse en heb toch het meest genoten van de Defender.
Als we weer terug zijn op het 'basiskamp' worden we nog verwend met een lunch die bestaat uit heerlijke broodjes. Al met al een heel leuke en goed besteedde ochtend.
Voor een indruk wat de "Above and beyond" experience inhoud kun je onderstaand impressie bekijken van vorig jaar. Als je volgend jaar ook mee wil doen schrijf je dan te zijner tijd in. Het is een erg leuke ervaring.
Ook nog even typen vandaag
Als ik thuiskom doe ik later op de middag toch ook nog even wat type oefeningen en wat speedtests. Ik kan het namelijk niet laten om elke dag even wat te doen. Het is bijna een verslaving aan het worden, maar het is dan ook heerlijk om eindelijk op een lekker tempotje blind te kunnen typen. Als ik uiteindelijk ook bij Keyhero wat tekstoefeningen doe zie ik dat ik een deel van de tekst heb getypt met ruim 81 woorden per minuut. Wat heerlijk, zo snel zou ik wel willen worden als gemiddelde over al mijn teksten.
Zo snel wil ik graag worden
Maar het feit dat ik dit nu haal over een klein stukje tekst geeft toch aan dat het mogelijk is. En aangezien mijn typesnelheid nog steeds langzaam aan stijgt kom ik daar misschien nog wel. We zullen zien.
Gaat Max Verstappen vandaag zijn 8e overwinning halen?
Zometeen maar even achter de TV kruipen voor de Grand Prix van Mexico. Max haalde hier een uitstekende pole die hem later weer afgenomen werd. Ik denk wel terecht. Maar ondanks zijn starten vanaf P4 dicht ik hem goede kansen toe. Dat het maar een historisch mooie race mag worden. En een race die het begin inluidt van de RedBull hegemonie voor jaren. Ik kan niet wachten tot Max kampioen wordt, hij heeft het wat mij betreft al lang verdient.
Zo heb ik toch even een kleine 800 woorden geoefend met dit stukje. Dat geeft voldoening.
Tot snel.