Toch even wennen als je wakker wordt en je geen TV, Radio, Telefoon en vooral Internet hebt.
We zijn er alweer zo aan gewend en het is dan ook lastig als je (even) afgesloten bent. Ziggo had al gewaarschuwd in een mail enige tijd geleden dat er deze week werkzaamheden zouden zijn. Nu zijn er wel vaker werkzaamheden maar die vonden meestal 's nachts plaats. Maar deze keer zou het overdag zijn.
Ik ging er dan ook van uit dat er wel een uitval zou zijn, maar misschien maar een kwartiertje. Hoe anders kon het zijn. Deze ochtend eens lekker uitgeslapen, ik werk vanuit huis, en nadat ik opgestaan was maar eens de computer aangeslingerd. Als ik even later achter de PC kruip zie ik dat ik geen internet heb. Ik herinner me opeens de mail van Ziggo en denk, ach met een half uurtje wel opgelost. Ondertussen log ik in op mijn Ziggo router om te zien wat er in de logfiles staat. Daar zie ik dat internet er al uit ligt sinds kwart over zes die ochtend. Dat is vreemd want ondertussen is het al half elf.
Nou ja, ik probeer van de nood een deugd te maken en ga maar even de vaatwasser uit- en inruimen en ik breng de keuken wat aan kant. En in deze moderne tijden hebben we ook nog onze mobiel dus uiteindelijk die er maar eens bijgepakt en het net opgegaan via 4G. Aangezien vandaag de boeren voor de 2e maal het land op stelt zetten wil ik wel even een beetje het nieuws volgen. Als ik de filmpjes en berichten een beetje bekeken heb en nog wat berichten op Twitter heb geplaatst, kan me soms niet inhouden, ga ik wat andere dingen doen. Als het bijna een uur is wil ik gaan lunchen. Als ik naar buiten kijk zie ik opeens een monteur op straat die de meterkast op straat open heeft liggen en bezig is. Ik ga maar eens naar buiten om een praatje met hem te maken. Ik vraag hem o.a. of hij weet wanneer ik weer internet heb. Hij verteld me dat het maximaal 2 uur duurt en dan heb ik weer internet en zijn alle werkzaamheden gedaan en zullen er geen onderbrekingen meer zijn. Hij geeft me ook aan dat dit is voor het Giganet wat Ziggo heeft aangekondigt. Ik heb er nog niet van gehoord maar Ik bedank hem en zeg hem dat ik dat wel zal gaan googlen als mijn internet weer werkt. Nu ga ik naar lunchen.
Enige tijd later zie ik dat er een tweede monteur bijgekomen is en nadat die een half uurtje bezig zijn geweest zijn ze klaar. Mijn internet, kabel en telefoon doen het weer. Dus gelijk maar aan de gang gegaan met mijn mails en andere zaken die ik moet regelen via internet.
Twee uur later wordt ik opgeschrikt omdat alles weer uitvalt. Onverwacht, want de monteur had aangegeven dat dit niet zou gebeuren. Ik kijk uit mijn raam en zie dat een andere monteur de meterkast weer opengemaakt heeft en hij zit wat in die kast te rommelen. Hij sluit de kast en rijdt weg. En nog steeds heb ik geen enkele verbinding. Lekker dan. Ik benader Ziggo Webcare op Twitter en uit mijn ongenoegen. Enkele minuten later werkt alles weer.
Hopen dat dit nu voorlopig zo blijft. Want zo'n internetverbinding, je hecht je er toch aan.